IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

MPV надпревара – Opel Meriva vs Renault Scenic vs Citroen C3 Picasso

Новият Opel Meriva е по-луксозен и модерен от своя предшественик. Дали обаче това е достатъчно за да бъде обявен и за по-добър от съперници на пазара, като Renault Scenic и Citroen C3 Picasso?

MPV надпревара – Opel Meriva vs Renault Scenic vs Citroen C3 Picasso
В свой пореден тест, експертите от списание AutoCar се опитват да отговорят на този въпрос. 



Тестваната Meriva е с бензинов турбодвигател с обем 1.4 литра и мощност 118 к.с. С него Meriva ускорява от място до 100 км/час за 11.5 секунди. Citroen C3 Picasso е със същата мощност, но с обем 1.6 литра, докато Renault Scenic е с турбодвигател със същия обем (1.4 литра) но по-висока мощност с 10 к.с. (128 к.с.). 



Във Великобритания Meriva с тествания двигател има цена от 17 365 паунда (около 39 250 лева). Scenic 1.4 TCE Dynamique струва 18 720 паунда (около 42 300 лева), а Picasso 1.6 VTi 120 Exclusive струва 15 395 паунда (около 34 800 лева). 



Моделите на Citroen и Renault имат добро поведение на пътя, но при тях е ясно, че при разработката ударението е било поставено върху пространството в кабината и неговата вариабилност и комфорт. Що се отнася до динамиката, целта е била автомобилите да отговарят на изискванията за безопасност, стабилност и лекота на управлението. 



Определено най-голямо е удоволствието от управлението на Renault Scenic. Кормилната система е изключително точна и лека, и при ниска скорост воланът не изисква никакво усилие, сякаш не е свързан с ходовата част на автомобила. Същото важи и за превключването на трансмисията – леко и точно. 

Малко мекото окачване сякаш излъчва някаква нестабилност, но автомобилът влиза и излиза от завоите доста сигурно. В същото време мекото окачване позволява на Scenic да поглъща неравностите по пътя с голяма ефективност, особено при ниска скорост в града. 



Opel Meriva е най-бавен от трите тествани коли. Ускорява за 11.5 секунди, докато от място до 100 км/час моделът на Citroen спринтира за 10.9 секунди, а този на Renault за 10.5 секунди. Двигателят на Meriva подсигурява култивиран ход на колата, но и в това отношение тя не може да се сравни със стандарта постигнат от Renault и Citroen, особено при по-ниски скорости в града. Шумът на двигателя при Opel може да бъде смущаващ, а при неравни повърхности шумът от гумите също е силен. 



Citroen C3 Picasso предлага по-голям комфорт на возене в сравнение с Meriva. За съжаление ходът на лоста за превключване на скоростите е доста дълъг, а атмосферният бензинов двигател с обем 1.6 литра няма динамиката на двигателите при другите два съперника. 



C3 Picasso има дължина 4080 мм и е най-къс от трите коли, но въпреки това предлага най-обемен багажник – 500 литра, това е със 100 литра повече от Meriva и 63 литра повече от багажника на Renault. Седалките на C3 Picasso са най-неудобни, това важи и за предните и за задните седалки. 



За разлика от другите два автомобила, които имат индивидуални седалки и на втория ред, при модела на Citroen задната седалка е тип „пейка”, като се дели в съотношение 60:40. Интериорът на Renault и Opel е изпълнен от по-добри и качествени материали. 



Създателите на новата Meriva са успели да постигнат доста висока степен на удобство при превоз на деца в колата. Отзад обаче, всъщност се предлагат само две места, докато при Scenic те са три. От друга страна вратите тип FlexDoors дават удобство и лекота на достъп в интериора, като в това отношение Meriva е най-добре. 



В заключение, експертите на AutoCar правят извода, че въпреки по-лошото качество на интериора, C3 Picasso дава най-доброто съотношение между това което предлага и това което струва. Качествата на автомобила стават още повече, ако се използва предимно зa пътувания на средни и къси разстояния, считат от AutoCar. 



Втора е класирана Meriva, която дава добро съчетание между удоволствие от управлението, практичност и вариабилност на интериора. Renault Scenic е класиран трети. Колата има много достойнства, но един главен недостатък – доста висока цена. 



При семейните MPV автомобили това изглежда е едно от най-важните неща.   
0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Меривата е много интересна и в интериора
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Аз пък не мога да разбера поста ти. защо трябва един автомобил да има ел.стъкла отзад? Питам, защото никога не съм имал или мисля да имам кола с 4 врати. Това, че в деветдесетте колите масови са имали ел.стъкла отзад е пълна лъжа и популизъм.През тоя период автомобилите имаха масово ABS и един два еърбега и то в Германия. Всичко друго се доплащаше.Не ми е ясно и какво против имаш четирите болта. Все едно да търсиш разлика между колянови валове с 3 или 5 лагера.Ами предимства и недостатъци няма!
  • #16
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Nick ( преди 13 години )
    Oba4e mnogo me uchudvat nqkoi elementi ot snimkite na kolite.Purvoto e kak moje model 2010 (Hlopel Merivata), da nqma el. stakla otzad, pri polojenie 4e dori kolite ot na4aloto na 90-te masovo imat el. stakla i vtoroto e kak moje C3kata, da e s 4 bolta na djantite, i to pri polojenie 4e vse pak si e tejka kola - teji okolo 1.3 tona, koeto xi4 ne e malko.Mai i dvete marki sa na low cost strategy.Sujalqvam za maimunicata :)
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Въобще превода е под всякаква критика, поне да беше буквално преведен, ами не свободни съчинения. Половината неща са казани със съвсем различен смисъл, като например усещането от шофирането - авторът казва, че Меривата е най-приятна за шофиране, понеже на Реното волана и скоростния лост са "като счупени".. И между другото това е новата генерация Мерива, дори от Опел казват, че тя е доста по-голяма и вече не е в мини, а в компакт сегмента и реално е голяма колкото Реното.
  • #14
    9 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 13 години )
    Велика статия! Му-ха-ха! Аудимедия, тези глави са на раменете ви да мислите, а не да бълвате вели преводи. През целия текст човек се насочва, че Реното е най-доброто от трите и накрая го запращат на последно място, защото било много скъпо!!! С 1000 паунда по-скъпо от Мерива. И като знам, че Мерива е един клас под Сценик за мен изводът е друг - Този хлОпел е ужасно скъп! Но пък си има и предимство - двигателят бил шумен, но шумът от гумите бил още по-силен! Не бях се смял така отдавна!
  • #13
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Подобни тестове, както обикновено, особено от изперкали британци, са смехотворни. Колите са от различен клас, има грешки в техническите данни, едната е гадна, ама пък си я купете заради ниската цена - странен съвет - пари за кола се дават веднъж - ако ще да са 2 хил лева повече, сигурно има защо. Истината е в личния тест драйв, не вярвам на чужди мнения.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 13 години )
    като се чудят коя е по добра да питат ББ -той ще им каже!!!?
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Nick ( преди 13 години )
    Тези сравняват С3 с дължина 4.05 със Scenic с дължина 4.35, то е ясно кой е по-широк.Ако в теста пуснат Пежо Партнер/Ситроен Берлинго съм сигурен че ще спечели, за него има много добри отзиви (само на ускорение е малко по-бавен), но е много по-широк и по-стабилен.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 13 години )
    Venga. Корейски модел и много добър. Преди 2-3 дена видях автовоз с такива. Бива. Дори спечели едно сравнение преди няколко броя на Ауто Билд.
  • #9
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Веселяк ( преди 13 години )
    Те Аутомедиа не са виновни в случая. Англичаните изперкват.Колите наистина са в различни класове и сравнението е нелепо, особено при положение, че каквото и да сравняват, накрая казват - вземете евтиното :)