Тестваната Meriva е с бензинов турбодвигател с обем 1.4 литра и мощност 118 к.с. С него Meriva ускорява от място до 100 км/час за 11.5 секунди. Citroen C3 Picasso е със същата мощност, но с обем 1.6 литра, докато Renault Scenic е с турбодвигател със същия обем (1.4 литра) но по-висока мощност с 10 к.с. (128 к.с.).
Във Великобритания Meriva с тествания двигател има цена от 17 365 паунда (около 39 250 лева). Scenic 1.4 TCE Dynamique струва 18 720 паунда (около 42 300 лева), а Picasso 1.6 VTi 120 Exclusive струва 15 395 паунда (около 34 800 лева).
Моделите на Citroen и Renault имат добро поведение на пътя, но при тях е ясно, че при разработката ударението е било поставено върху пространството в кабината и неговата вариабилност и комфорт. Що се отнася до динамиката, целта е била автомобилите да отговарят на изискванията за безопасност, стабилност и лекота на управлението.
Определено най-голямо е удоволствието от управлението на Renault Scenic. Кормилната система е изключително точна и лека, и при ниска скорост воланът не изисква никакво усилие, сякаш не е свързан с ходовата част на автомобила. Същото важи и за превключването на трансмисията – леко и точно.
Малко мекото окачване сякаш излъчва някаква нестабилност, но автомобилът влиза и излиза от завоите доста сигурно. В същото време мекото окачване позволява на Scenic да поглъща неравностите по пътя с голяма ефективност, особено при ниска скорост в града.
Opel Meriva е най-бавен от трите тествани коли. Ускорява за 11.5 секунди, докато от място до 100 км/час моделът на Citroen спринтира за 10.9 секунди, а този на Renault за 10.5 секунди. Двигателят на Meriva подсигурява култивиран ход на колата, но и в това отношение тя не може да се сравни със стандарта постигнат от Renault и Citroen, особено при по-ниски скорости в града. Шумът на двигателя при Opel може да бъде смущаващ, а при неравни повърхности шумът от гумите също е силен.
Citroen C3 Picasso предлага по-голям комфорт на возене в сравнение с Meriva. За съжаление ходът на лоста за превключване на скоростите е доста дълъг, а атмосферният бензинов двигател с обем 1.6 литра няма динамиката на двигателите при другите два съперника.
C3 Picasso има дължина 4080 мм и е най-къс от трите коли, но въпреки това предлага най-обемен багажник – 500 литра, това е със 100 литра повече от Meriva и 63 литра повече от багажника на Renault. Седалките на C3 Picasso са най-неудобни, това важи и за предните и за задните седалки.
За разлика от другите два автомобила, които имат индивидуални седалки и на втория ред, при модела на Citroen задната седалка е тип „пейка”, като се дели в съотношение 60:40. Интериорът на Renault и Opel е изпълнен от по-добри и качествени материали.
Създателите на новата Meriva са успели да постигнат доста висока степен на удобство при превоз на деца в колата. Отзад обаче, всъщност се предлагат само две места, докато при Scenic те са три. От друга страна вратите тип FlexDoors дават удобство и лекота на достъп в интериора, като в това отношение Meriva е най-добре.
В заключение, експертите на AutoCar правят извода, че въпреки по-лошото качество на интериора, C3 Picasso дава най-доброто съотношение между това което предлага и това което струва. Качествата на автомобила стават още повече, ако се използва предимно зa пътувания на средни и къси разстояния, считат от AutoCar.
Втора е класирана Meriva, която дава добро съчетание между удоволствие от управлението, практичност и вариабилност на интериора. Renault Scenic е класиран трети. Колата има много достойнства, но един главен недостатък – доста висока цена.
При семейните MPV автомобили това изглежда е едно от най-важните неща.