Здрав, практичен автомобил с ниски ескплоатационни разходи. Това са били факторите, с които са се съобразили създателите на новото "Рено Симбол". Разработката отнема 26 месеца и 100 млн. евро инвестиции. Крайният резултат е доста по-стилен автомобил от предходната генерация, като сериозно внимание е обърнато на комфортната возия и обезшумяването. Новият "Симбол" идва да наследи модел, продаден в над 600 000 екземпляра за седем години. Колата е изключително добре приета в Турция, Русия, Румъния и Алжир, а и в България е доста популярна.
Отвън и отвътре
По отношение на външния вид "Симбол" е интересна смесица от стилови заемки от "Нисан Тийда", "Дачия Сандеро", "Рено Лагуна" и предходното поколение на модела. Тук заслужават отбелязване заглаждането на ръбовете на автомобила и добавянето на още остъклена площ в задната колона на покрива.
В интериора новостите също са много, като например релефните шевове, лъскавите лайсни и металните дръжки предават известна доза лукс. За съжаление таблото е от доста твърда пластмаса, която не изглежда много ексклузивно, но пък би трябвало да е здрава. Иначе управлението на основните системи в автомобила става лесно и интуитивно, макар и контролерите за вентилацията да са една идея по-ниско от общоприетото.
Уредите са пригледни и лесно четими. Седалките са удобни, като в купето спокойно могат да пътуват до петима възрастни. Безспорно предимство на "Симбол" е огромният багажник, който е с обем 506 литра и ширина от 1.10 м. Возещите се в купето пък могат да разчитат на огромна жабка и достатъчно на брой места за съхранение на дреболии.
На пътя
Гамата двигатели, с които се предлага колата, е скромна, но пък включва доказали качествата си агрегати (за подробности виж таблицата). Най-малкият мотор е 1.2-литров с мощност 75 к.с. Той изпитва известни затруднения с тегленето на тежащото около един тон купе. Вкаран в обороти обаче, дори този двигател може да предизвика известна тръпка. Доста по-добре се справя 1.4-литровият мотор (98 к.с.). Отличникът обаче безспорно е дизелът с мощност 85 к.с., който е едновременно динамичен и икономичен.
Независимо на кой мотор ще заложите "Рено Симбол" ще ви предложи приятна возия, стабилно и предвидимо пътно поведение и отлични спирачки. Изцяло преработената климатична инсталация също работи безупречно. Това, което ме подразни обаче, са малките странични огледала.
Цени и оборудване
В България цените на "Рено Симбол" започват от 17 180 лева с ДДС за версията с 1.2-литров двигател, което поставя автомобила сред най-евтините предложения в сегмента. Базовото оборудване включва спирачки с ABS, серво на волана, защитна кора под двигателя, регулируемо по височина кормило и имобилайзер. Ако държите да имате климатик, бордкомпютър и аудиосистема, сумата вече става 20 380 лв. Най-скъпата модификация е с цена 26 080 лв., като се оборудва с по-мощния дизел.
Това е "Рено Симбол" | |||
Дължина: 4261 мм. | Ширина: 1940 мм. | Височина: 1439 мм. | Междуосие: 2473 мм. |
двигател: | Макс. Скорост | Ускорение до 100 км/ч | Разход смесен цикъл |
1.2(72 к.с.) | 167 км/ч | 13.0 сек | 5.9 л./100 км. |
1.4(92 к.с.) | 185 км/ч | 11.5 сек. | 7.0 л./100 км |
1.5 dСi (65 к.с.) | 160 км/ч | 15.2 сек | 4.7 л./100 км. |
2.0 dСi (85 к.с.) | 177 км/ч | 12.3 сек | 4.3 л./100 км. |
Конкурентите | |
Модел | базова цена с ДДС |
РЕНО СИМБОЛ | 17 180 |
Шкода Фабия | 17 998 |
Фиат Албеа | 18 290 |
Пежо 206 седан | 18 459 |
Шевролет Авео | 18 485 |
Хюндай Акцент | 19 900 |